top of page
Search

אמא בפעם הראשונה


חושבת עלייך, אמא חדשה עברת לא מזמן את חווית חייך, ילדת בפעם הראשונה. מקווה שאת גאה בעצמך, ממש עפה! מגיע לך. יצרת חיים, זו חתיכת עבודה.

ברגע השתנו חייך. את, שהיית רגילה לתקתק עניינים. כזו עצמאית, עובדת המון, עוברת בבית לשניה ויוצאת לבלות עם חברות... בתזוזה מתמדת, מפה לשם. מספיקה, מצליחה מתקדמת. והנה, החלטת שבשל בך הרגע לתינוק קטן ואת בהיריון. בחילות, עייפות נוראית... הגוף כבר לא רק שלך. חיים חדשים נובטים בתוכו. יודעת מה מותר לאכול ומה אסור, לא שוכחת לעדכן את המורה לפילאטיס, שתיתן תרגילים מתאימים. שמחה, עצובה, מתמלאת בחיים. מתלבטת איך להתכונן ללידה ואיזו לידה בכלל תרצי... והולכת לבחור עגלה ושידה ו... מה עוד צריך??? חודש תשיעי. רוצה כבר ללדת (אולי עוד לא? שישאר בפנים עוד קצת...) כואב... זה צירים? כן או לא? כשזה יהיה זה, תדעי! הרי ככה כולם אומרים. וכשזה זה, את לא בטוחה.. זה כואב אבל אולי עוד לא? לקרוא כבר לדולה? למיילדת? לנסוע לבית החולים? ..... היתה לך לידה ארוכה ארוכה או קצרה ומהירה. הכל קרה כמו שתכננת או בדיוק הפוך ממה שחשבת (כי איך בכלל אפשר להתכונן למשהו כל כך לא ידוע...) את אחרי. מותשת, עייפה, מאוהבת כל כולך, או שלא מבינה למה את עוד לא ומתי זה יגיע? עברו שלושה ימים ואת לא מפסיקה לבכות, מה נסגר?! מרגישה שאיבדת את עצמך, רוצה כבר לחזור. עטופה באהבה ומרגישה כל כך לבד. לא יודעת

כלום, לקלח להרדים ומה להחליט. ואיך זה שכולם מסביב יודעים וכל כך בטוחים? "אני אמא לא מספיק טובה", את חושבת, כששוב ההנקה לא מסתדרת. חושבת עלייך... אנחנו לא מכירות אבל אני יודעת את, בדיוק את, אמא המושלמת לתינוק שלך. ורק מתחשק לי שתדעי מעבר לכל ספק שאת יודעת בדיוק מה טוב לו. ולך. ואם את לא מצליחה לראות את זה, עצרי לרגע, עזבי את מה שאמרו ומה עוד יגידו. מתוך השקט תקשיבי לעצמך. אולי היום לא תצליחי לשמוע טוב... נסי גם מחר ומחרתיים ובעוד יומיים, תתאמני. והעיקר, תאמיני. את מופלאה, אמא נפלאה. חיבוק.

201 views0 comments
bottom of page